Naprawa płaszczyzny pod łożysko oporowe

Naprawę płaszczyzny pod łożysko oporowe musimy przeważnie wykonać w silnikach, które pracują na krótkich odcinkach i często w tych samochodach używa się sprzęgła (autobusy, sprzęt budowlany) lub w silnikach, gdzie panewka oporowa została pomyłkowo założona odwrotnie. Wtedy instaluje się pierścienie oporowe nadwymiarowe, a w kadłubie podtacza się siedlisko pierścienia za pomocą wytaczarki poziomej (rys. 2) + zastosowanie specjalnego oprzyrządowania (rys. 1).

przyrząd do naprawy płaszczyzny pod łożysko oporowe

Rys. 1. Przyrząd do naprawy płaszczyzny pod łożysko oporowe.

 

wytaczarka pozioma firmy Berco

Rys. 2. Wytaczarka pozioma firmy Berco, produkcji włoskiej. Maksymalna długość kadłuba 2000 mm, zakres obrabianych średnic 24-200 mm przy zastosowaniu kilku średnic wytaczadeł. Łatwość obsługi i czas wykonania naprawy - porównywalne z powyższą maszyną.