Silnik to serce każdego samochodu, dlatego by służył jak najdłużej i jak najbardziej efektywnie, trzeba odpowiednio o niego dbać. Kiedy jednak konieczny może być jego generalny remont?

Duży przebieg samochodu

Pierwszym zaleceniem do przeprowadzenia generalnego remontu jednostki napędowej jest duży przebieg. W starszych, sprawdzonych modelach, taka konieczność może pojawić się dopiero po przekroczeniu 300 tys. km, przy czym tylko wtedy, gdy właściciel dbał o silnik. Co jednak z nowoczesnymi motorami, które zostały przez producentów zdecydowanie bardziej przeciążone, zwłaszcza turbodoładowanymi o niewielkim litrażu? Ich sprawność będzie zdecydowanie niższa, a remont może być konieczny nawet po 200 tys. km, choć wiele z nich weszło na rynek dość niedawno i trudno jednoznacznie wskazać, jaka będzie ich żywotność.

Nieprawidłowa eksploatacja pojazdu

Niestety remont będzie niezbędny zdecydowanie wcześniej, gdy samochód był eksploatowany w nieodpowiedni sposób. Tuningowanie, rzadkie wymienianie oleju lub utrzymywanie go na bardzo niskim poziomie, a także męczenie silnika niewłaściwą jazdą, znacznie skracają jego żywotność. Niestety trudno przewidzieć, kiedy po takiej eksploatacji pojazd może zawieść i kiedy jednostka napędowa powie pas.

Co obejmuje gruntowny remont jednostki napędowej?

Kompletny remont silnika to bardzo złożona praca wymagająca dokładności oraz zastosowania dobrych jakościowo części, które będą gwarantowały, że posłuży on przez wiele kolejnych lat. Co bezwzględnie musi być wymienione i naprawione? Ważna jest przede wszystkim solidna baza, czyli regeneracja bloku i głowicy. Konieczne będą też zupełnie nowe tłoki, zawory, uszczelki, śruby do głowicy, pompa olejowa, nowa albo zregenerowana turbosprężarka, intercooler, świece, napęd rozrządu i filtry powietrza oraz oleju.

Jak widać remontowanie silnika to skomplikowana procedura wymagająca doświadczenia, zwłaszcza przy nowszych modelach. Jeśli zależy Państwu na profesjonalnym podejściu, zapraszamy do naszego warsztatu.