Naprawa płaszczyzny pod łożysko oporowe

Naprawa płaszczyzny pod łożysko oporowe jest zazwyczaj wykonywana w silnikach, które pracują na krótkich odcinkach i podczas użytkowania których często używa się sprzęgła (autobusy, sprzęt budowlany), jak również w silnikach, w których panewka oporowa została pomyłkowo założona odwrotnie. Wtedy instaluje się pierścienie oporowe nadwymiarowe, a w kadłubie podtacza się siedlisko pierścienia za pomocą wytaczarki poziomej (rys. 2) oraz stosuje się specjalne oprzyrządowanie (rys. 1).

przyrząd do naprawy płaszczyzny pod łożysko oporowe

Rys. 1. Przyrząd do naprawy płaszczyzny pod łożysko oporowe.

 

wytaczarka pozioma firmy Berco

Rys. 2. Wytaczarka pozioma firmy Berco, produkcji włoskiej. Maksymalna długość kadłuba 2000 mm, zakres obrabianych średnic 24-200 mm przy zastosowaniu kilku średnic wytaczadeł. Łatwość obsługi i czas wykonania naprawy - porównywalne z powyższą maszyną.