Demontaż i montaż głowicy

Sposób demontażu i montażu głowicy uzależniony jest głównie od konstrukcji mechanizmu zaworowego. Wymontowanie zaworu z głowicy polega na podparciu jego grzybka od strony komory spalania, ściśnięcia sprężyny (sprężyn) wraz z jego górną tarczą oporową, rozdzieleniu magnesem połówek odsłoniętego wówczas stożkowego zamka, zwolnieniu sprężyn i zdjęciu wszystkich uwolnionych w ten sposób elementów zaworów.

Używamy specjalnego stanowiska do rozbiórki głowic (rys. 1), które ułatwia i przyśpiesza pracę a przede wszystkim daje pewność nie uszkodzenia głowicy. Szczególnie głowic wielozaworowych, gdzie poszczególne ścianki są bardzo cienkie i przy nieodpowiednim demontażu grożą połamaniu.

stanowisko do demontażu i montażu głowic

Rys. 1. Uniwersalne stanowisko do demontażu i montażu głowic szwedzkiej firmy Trego VFP 500. Łatwe i szybkie mocowanie głowicy. Ściskanie sprężyn przy pomocy siłownika pneumatycznego, wbudowany młotek. Ruchomy stół 450 (w przód i tył) i ramię 250 (w lewo i prawo).